|
|
Грчките платеници во Р. Македонија форсираат словенски расизам! (3) |
Македонците од 18, 19 и 20 век себеси се декларирале како потомци на античките Македонци Многу дециден опис на Македонците од горенаведениот аспект претставува еден извадок од статија, објавена во „Цариградски весник“ од Цариград во бројот од 03.03.1860 година од непотпишан автор. Оваа статија претставува уште едно сведоштво дека во денешната македонска нација тече крвта на славните антички Македонци и дека за тој факт биле свесни и Македонците од 19 век. Овде читаме: „Оваа земја е Македонија и ако ја погледнеме природата, наравите, обичаите, карактерот на жителите, нивниот став, нивната физиономија, исцело ќе ги препознаеме истите оние мажи што во старо време ги сочинувале фалангите на Александар Македонски“. (цит. според Блаже Ристовски). Во 1865 година забележан е еден спор помеѓу македонскиот деец Венјамин Мачуковски и некој Грк, околу припадноста на Македонија врз основа на монетите од Александар Македонски. Мачуковски бил и посебно ангажиран од страна на босанскиот фолклорист Верковиќ во барањето македонски народни песни за овој голем македонски цар. И самиот босански фолклорист Стефан Верковиќ, кој во 19 век престојувал во Македонија, за Македонците од југозападниот дел на Македонија тврдел дека во најголем број му припаѓале на коленото Пуливаковци. Ова колено (пошироко семејство, род) го опфаќало целото население од повеќе македонски градови од југозападна Македонија. Пишувајќи за етничката свест на Пуливаковци (некаде во шеесеттите години на 19 век), Верковиќ запишал: „Кај Пуливаковците постои предание дека се чисти Македонци и потомци на Александар Велики. Долно-Поленците, а особено тие што живеат во околината на Пазар се гордеат со старата столица, т.е. со градот Бела, од кој останале само една кула и една карпа, висока пет аршина“. (Верковиќ: „Македонски народни умотворби 5“, Македонска книга, Скопје, 1985, стр. 138). За директен потомок на античките Македонци себеси се сметал и истакнатиот македонски учител, писател и револуционер Иван Шумков од Крушево. Тој во шеесеттите и седумдесеттите години од 19 век работел како учител во Солун и притоа објавил неколку книги. Во еден спор со бугарскиот учител Салганџиев, Шумков изјавил дека не е Бугарин, туку чист Македонец, какви што биле славните Филип и Александар Македонски. Во 1871 година на Учителскиот собир во Прилеп Шумков се заложил за воведување на македонскиот јазик во училиштата во Македонија. На бугарскиот учител Салганџиев и внукот на солунскиот првенец Паунчев му се претставил како (цитат): „чист Македонец, како што беа Филип и Александар Македонски“. (Подетално кај Христо Андоновски: „Јужна Македонија од античките до денешните Македонци“, Скопје, 1995 год., стр. 55). Дури и бугарскиот национален деец и егзархиски агент Петко Славејков пишувал за овие тенденции меѓу Македонците. Иако тој, во духот на егзархизмот и бугаризмот, ги напаѓа овие тенденции, преку неговото писание јасно се гледа дека тие биле широко распространети помеѓу Македонците од 19 век. Во својата статија „Македонското прашање“, објавена на 18.01.1871 година, Славејков напишал: „Многупати имав слушнато од македонистите дека тие не биле Бугари, туку Македонци, потомци на древните Македонци и секогаш сме чекале докази за тоа, но не сме ги дочекале...“ Одговарајќи на ваквата провокација, македонскиот деец Димитар Македонски во својата статија „По македонското прашање“, објавена на 16.02.1871 година, запишал: „Македонците не се изгубиле од лицето на Земјата, како што некои си дозволуваат да велат, зашто, колку што знаеме ние, тие не згрешиле некогаш, па да зине земјата и да ги голтне“. (цит. според Блаже Ристовски). На Славејков и на сличните на него, кои се` уште ги има во и околу Македонија, денес ќе им одговориме дека токму поради дејноста на таквите како нив - агенти на странските анти-македонски пропаганди, Македонците биле оневозможувани самите да си ја проучуваат сопствената историја и да понудат докази за својата историска автохтоност и национална засебност. Од страна на анти-македонските пропагандисти доказите за националната засебност на Македонците биле криени од нашите предци и наместо нив, им биле поттурани наводни “докази” за нивната инородна припадност. Античко-македонското етничко потекло, како свое етничко потекло, го прифаќале и водачите на славното македонско Кресненско востание. Така на пример во Уставот на Македонскиот востанички комитет од 1878 година, кој го организирал и подигнал ова востание против турската окупација на Македонија, помеѓу другото, пишува: „Ние востанавме како поборници на слободата. Со нашата крв што ја пролеавме по планините и горите македонски, ние служиме како Македонска војска на Александар Македонски за слободата со нашата девиза: Смрт или слобода“! (цит. според Блаже Ристовски). Големиот македонски писател и револуционер Ѓорѓија Пулевски исто така пишувал дека Македонците имаат античко-македонско етничко потекло. Ќе наведеме извадок од неговата поема „Самовила Македонска“ од 1878 година: „Дал сте чуле, Македонци, стари људи оти говорат: Од Македонци појунаци над них не било - Цар Александар Македонски триста лета пред Христа со Македонци сву вселену повладал... Ево днеска в македонској кралевини наши браќа тужат зашто само назе под ропство оставјат зато и мие хоштеме своју домовину... Браќа наши Македонци од православна вера, да се сви сложиме, јуначки бориме, како наши стари под цар Александром, повтор спомен своим имам по нас оставиме! Историју стару да оживиме“. Ѓорѓија Пулевски, во 1878 година, во врска со Македонското востание против турската окупација на Македонија, напишал: „Со Бога напред, напролет ќе удриме на Турција сите ние синови славомакедонски. Или сите ќе изгинеме, или повторно ќе го издигнеме царството на Александар Македонски!” (цит. според Блаже Ристовски). Ќе наведеме и извадок од Манифестот на илегалната Привремена влада на Македонија, објавен во април 1881 година: „Македонци, Нашата мила татковина Македонија некогаш била една од најславните земји. Македонскиот народ ги удри првите темели на воената вештина и со своите победнички фаланги и со Аристотеловата вештина го цивилизира човештвото. Но таа, некогаш толку славна наша татковина, денес е на прагот на својата пропаст поради нашите грешки и поради заборавот за нашето потекло. Туѓи и сомнителни народи сакаат да ја земат нашата земја и да ја уништат нашата народност, која светејќи со таков сјај, не може и никогаш нема да пропадне!... Вистински Македонци, верни деца на татковината! Зарем ќе трпите нашата мила земја да пропадне? Погледнете ја како во ропството е покриена со рани што и` ги направиле околните народи. Погледнете ја и видете ги нејзините тешки синџири што и` ги прави султанот. Наоѓајќи се во ваква немоќ и гледајќи ја целата расплакана, нашата мила Македонија, нашата мила татковина не` вика: 'Вие што сте мои верни деца, вие што по Аристотела и Александра сте мои наследници, вие во чиишто жили тече македонска крв, не оставајте ме да умрам, туку помогнете ми! Каква жална глетка за вас, вистински Македонци, ќе биде ако станете очевидци на мојот погреб? Не! Не! Еве ви ги моите крвави грозни рани, еве ви ги моите тешки синџири: скршете ги нив, излекувајте ми ги раните, направете се на знамето што ќе го кренам да биде напишано: Единствена и обединета Македонија!... Да живее македонскиот народ! Да живее Македонија!... Македонци, сетете се на Вашето потекло и немојте да се откажувате од него'!“ Членови на оваа илегална влада и потписници на овој повик биле истакнатите македонски национални дејци од крајот на 19 век: Васил Симов, Петро Јованов, Христо Ѓоргов, Никола Трајков и уште еден, по име Коста. Блиски со оваа влада биле и македонските национални дејци: Л. Вулгарис (кој дејствувал и во Атина и кој подоцна бил уапсен од Турците во Солун) и Васил Дијамандиев (кој поради својата дејност бил уапсен во Пловдив од бугарската полиција и спроведен на распит во Софија). Оваа влада одржала и Национално собрание на кое присуствувале вкупно 32 делегати речиси од цела Македонија. Во Протоколарното решение што притоа било донесено, меѓу другото, се барало: „Од сите заинтересирани влади да биде побарана реставрација на античка Македонија. Ќе се упати и повик до сите љубители на слободата и од сите родољубиви мажи ќе се побараат благородни жртви“. Заради дејствата на Привремената влада и заради нелегалното уфрлување на македонски чети во Турција, Грција и Бугарија ги затвориле своите граници кон Турција. Во контекст на сето ова би можеле да ја цитираме и малку познатата изјава на познатиот македонски поет и писател Глигор Прличев, кој е еден од многуте наши преродбеници што грчките и бугарските пропагандисти сакаат да си ги присвојат. Па, еве што изјавил лично Глигор Прличев во 1885 година во Солун, по повод 1000-годишнината од смртта на свети Методиј: „Мајка Македонија е многу ослабната. Откако го роди големиот Александар, откако ги породи светите Кирил и Методија, оттогаш мајка Македонија лежи на своето легло ужасно изнемоштена. Но мајка што роди вакви синови, во иднина ќе роди и други како нив... Ќе произведе уште многу Кириловци и Методиевци, кои ќе бидат светилници на нашите училишта и столбови на нашата вера и кои ќе го прославуваат македонското име“! (цит. според Блаже Ристовски). Продолжува
|